14.9 C
London
14.4 C
Edinburgh
20.2 C
Cheyenne
29/07/21
spot_img
Domů Blog

Dovoz a vývoz zboží – jste připraveni na změny?

0

Dovoz a vývoz zboží – jste připraveni na změny?

S příchodem nového roku vešla v platnosti nová pravidla. Důkladná příprava Vám zajistí hladký obchod a bezproblémový přechod zboží přes hranice. Přinášíme Vám několik rad a tipů jak se s těmito změnami vypořádat.

Zjistěte všechny změny týkající se vašeho businessu

Na webu www.gov.uk vyhledejte veškeré změny, které se týkají vašeho zboží. Změny se mohou týkat například požadavků na výrobu či schvalování. Zajistíte tak, že Vaše firma bude připravena na bezproblémový prodej ve Velké Británii a EU.

Ověřte si nutnost víz pro vaši pracovní cestu do EU

Pokud jste pracovníkem UK společnosti ověřte si, zda je pro Vaši pracovní cestu do EU nutné vízum. Pokud ano, včas si o něj požádejte. Pokud od 1. ledna 2021 nebude splňovat imigrační požadavky EU 27, můžete na své obchodní cestě čelit velkému zpoždění nebo dokonce nemusíte být do země vpuštěni.

Vízová povinnost platí i pro české občany včetně ředitele UK společností, kteří cestují do UK

Pobyty do 6 měsíců bez nutnosti víza

U některých činností není vízum potřeba. Jedná se o pobyt do 6-ti měsíců. Můžete ovšem vykonávat pouze určité aktivity (například jít na schůzku či konferenci). Nesmíte ovšem absolvovat placenou stáž či pracovat pro UK společnost.

Kdy je vízum potřeba

Obecně potřebuje vízum, pokud chcete v UK vykonávat jakoukoliv placenou práci, dobrovolnickou činnost či pracovat ve sportu. U sportu můžete při pobytu do 3 měsíců využít povolení pro dočasného pracovníka. Na hranicích je nutné předložit osvědčení o sponzorství a doklad o úsporách.

Pobyt nad 6 měsíců a další víza

Zde o vízum již zažádat musíte. Druh víza závisí na činnosti, kterou chcete v UK provozovat. Pokud jste z EU nebo Evropského hospodářského prostoru, můžete žádat o Start-up víza. Tento druh víz jsou určen pro podniky doposud nepůsobící v UK. Posuzuje se, jestli jsou tyto podniky vhodné nebo se jedná o inovativní podniky, které mají potenciál dlouhodobé udržitelnosti. Dalším druhem víza je Global Talent visa, které určené pro lídry v akademické sféře, výzkumu, umění, kultuře nebo digitálních technologiích.

V případě, že nejste z EU ani Evropského hospodářského prostoru, můžete žádat o investorská víza, při kterých však musíte prokazatelně investovat 2 a více milionů liber. Vízum tak můžete získat maximálně na 3 roky a 4 měsíce. Můžete ovšem žádat o jeho prodloužení na další 2 roky.

Pokud získáte toto vízum a investujete 10 milionů GBP, můžete po dvou letech požádat o trvalé vízum. V případě že investujete méně, je o trvalé vízum možné požádat po delší době. Při investici 5 milionů GBP můžete žádat po 3 letech a v případě investice 2 milionů GBP po 5 letech.

Pomocná ruka od UK vlády – nabídka kvalitních webinářů

Jelikož změny jsou náročné rozhodla se vláda podat obchodníkům pomocnou ruku. Pro všechny zájemce jsou připraveny kvalitní webináře, které se této problematice podrobně věnují. Jejich seznam naleznete ZDE.

Připravte se na celní prohlášení

Celní prohlášení pro import a export jsou velmi komplikované. Je potřeba zajistit dostatečně připravené IT a také kvalifikovaného pracovníka, který má potřebné znalosti v problematice celních deklarací. Případně se v této problematice sami vzdělejte, abyste celní prohlášení mohli zpracovávat.Celní prohlášení jsou časově velmi náročná a některé spediční firmy vám s tím dokáží pomoci. Seznam firem, které vám mohou pomocí naleznete ZDE.

Kdo musí celní prohlášení podávat?

Pokud obchodujete se zbožím, které je na seznamu kontrolovaného zboží, musíte celní prohlášení podávat od 1. ledna 2021. Podmínky jsou stejné jako při obchodování se zbytkem světa. Více informací naleznete ZDE.

Zpoždění celních prohlášení a cla

Pokud dovážíte z Evropy do Velké Británie zboží, které není na seznamu kontrolovaného zboží a nemáte negativní záznam o špatném dodržování předpisů, máte možnost celní deklaraci podat až do 6 měsíců od uskutečnění. Budete k tomu muset ve svých záznamech učinit příslušná prohlášení. Více informací naleznete ZDE.

I když podáte celní prohlášení později, budete muset odeslat informace o zboží do HMRC. S největší pravděpodobností s tím budete potřebovat pomoci. Plno užitečných informací naleznete na této stránce.

Případně budete muset získat autorizaci sami. Založte si proto účet pro odložení cla. Více informací naleznete ZDE.

V rámci příprav na uzavření řádné dohody z roku 2019 jste byli možná registrováni pro přechodné zjednodušené postupy pro obchodování s Evropou s platností od 1. ledna 2020. Toto již neplatí a v budoucnu tyto zjednodušené postupy nebudete moci používat. Nahrazují je zjednodušená celní prohlášení. Více informací se dozvíte ZDE.

Transport zboží mezi Velkou Británií a Severním Irskem

Pro podporu obchodníku je zřízena bezplatná služba, která vás provede novými procesy týkajících se transportu zboží z, do nebo přes Severní Irsko v rámci Severoirského protokolu, který je v platnosti od 1. ledna 2021. Služba je již aktivní a můžete se registrovat ZDE.

Malé připomenutí k Intrastatu

Pokud jste v současné době v Intrastatu registrování nebo v následujícím roce překročíte hranici výjimky pro Intrastat (1 500 000 GBP pro evropský dovoz, a / nebo 250 000 GBP pro evropský vývoz) musíte podávat hlášení Intrastatu o pohybu následujícího zboží:

Zboží dovážené do Velké Británie z Evropy

Zboží dovážené do Severního Irska z Evropy

Zboží dovážené ze Severního Irska do Evropy

Pokud potřebujete více informací, navštivte webové stránky www.gov.uk

Změny mohou trvat déle než si myslíte, především nyní, když jsou úřady omezené kvůli covidu a proto začněte příslušné kroky dělat co nejdříve. Zajistíte tak svému businessu bezproblémové fungování.

Jste připraveni používat označení UKCA?

0

Po odchodu z EU byl zaveden nový režim regulace domácího zboží. Pokud jste dříve používali označení CE při prodeji některých výrobků ve Velké Británii, musíte přijmout opatření do 1. ledna 2022. Nová pravidla zahrnují důležité změny ve způsobu, jakým je třeba tyto výrobky označovat.

Měli byste si co nejdříve ověřit, co musíte udělat, na stránce s pokyny „Používání označení UKCA“.

Na začátku letošního roku bylo zavedeno označení UKCA pro prodej zboží ve Velké Británii (Anglie, Skotsko a Wales). Nyní zbývá pouhých šest měsíců do doby, kdy budete muset používat označení UKCA pro většinu zboží prodávaného ve Velké Británii, které v současné době používá označení CE. Aby se vaše výrobky mohly ve Velké Británii prodávat i od 1. ledna 2022, je nezbytné, abyste se co nejdříve ujistili, že vaše výrobky vyhovují označení UKCA.

Pokud váš podnik vyrábí, dováží nebo distribuuje zboží, které vyžaduje testování orgánem posuzování shody, zahajte proces testování včas, abyste byli včas připraveni.

Zvláštní pravidla platí pro zdravotnické prostředky, složky interoperability železnic, námořní zařízení a další zboží. Ta jsou uvedena na stránce s pokyny „Uvádění vyrobeného zboží na trh“.

Označení CE se nadále vztahuje na zboží prodávané v Severním Irsku. Za určitých okolností může být nutné doplnit je novým označením UKNI.

Jak připravit firmu na brexit?

0

Jak připravit firmu na brexit a podnikat bez omezení

Brexit změnil obchodování mnoha firem napříč Evropskou unií. Pokud potřebujete nadále využívat výhod volného evropského trhu, máme pro vás řešení.

Nová povinnost, celní prohlášení

Pro řadu našich zákazníků se stalo přítěží nutné vyplňování celního prohlášení. Britská firma už nemá možnost poskytovat volně služby a prodávat zboží. Představíme vám dvě cesty, jak se věnovat plnohodnotnému podnikání i po brexitu.

Výhody podnikání v Irsku

Irsko je členem Evropské unie a dosud se neobjevují signály, že by mělo EU opouštět. Irsko nespadá pod Velkou Británii, je samostatnou republikou. Pod Velkou Británii spadá pouze část severního ostrova (Severní Irsko).

Výhodou podnikání v Irsku je výhodná dohoda o obchodu mezi Evropskou unií, Severním Irskem a Irskem.

Velká část firem, které jsou britské s českými majiteli, nyní zřizují pobočku v Irsku nebo v zemi zakládají novou společnost. Rozhodují se tak po vzoru rezidentních britských společností, které k podnikání chtějí využívat výhod volného evropského trhu. I ty nyní zakládají v Irsku firmy. Irské podnikatelské prostředí je vstřícné a přináší firmám vyšší zisk.

Ptáte se, jak to, že firmy dosahují vyššího zisku?

Důvodem je nižší korporátní daň.

Ve Velké Británii je daň ze zisku stanovena na 19 %, zatímco v Irsku se odvádí pouze 12,5 %. Tento rozdíl může znamenat i stovky tisíc navíc!

Hlavní výhody založení firmy v Irsku

  • Možnost zřízení bankovního účtu s irským IBAN online u spolupracující banky FIRE.

Tento účet si můžete založit sami bez dalších poplatků. Založení účtu je velmi jednoduché a lze to online.

  • Účtování v měně euro

Na vedení a správu účetnictví nabízíme intuitivní program Quickbooks. Je to levná a jednoduchá alternativa, která vám usnadní podnikání.

Další výhody založení firmy v Irsku

V Irsku můžete jako cizinec získat online PPS Number. PPS Number je podobné českému rodnému číslu nebo britskému NIN číslu. Pokud byste se později přestěhovali do Irska, už máte vše připraveno pro získání zaměstnání. Dokonce můžete po pěti letech pobytu v Irsku zažádat o irské občanství.

Pro získání irského občanství není nutný jazykový ani znalostní test, ale jako občan Irska budete mít stejná práva ve Velké Británii jako britský občan.

Vyřídíme založení irské firmy

Založíme vám irskou firmu, se kterou budete moci hned začít podnikat. Před založením společnosti prověříme navrhovaný název. Získáte sídlo na jeden rok, včetně služby skenování pošty. Pro větší pohodlí vám můžeme založit i firmu kompletně připravenou k budoucím povinnostem. Kromě základních služeb budete mít navíc vyřízenou i registraci na REVENUE a PPS Number.

Cena založení irské společnosti

Kontrola názvu, založení společnosti, registrovaná kancelář na jeden rok: 800 EUR. Objednat můžete ZDE.

Kontrola názvu, založení společnosti, registrovaná kancelář na jeden rok, přihlášení na REVENUE ke korporátní dani a PPS Number: 1 300 EUR. Objednat můžete ZDE.

Populární řešení, balíček služeb: Irsko 5 let v klidu

Balíček je nejoblíbenějším řešením našich klientů a zároveň řešením nejpohodlnějším.  Služba připraví prostor pro vaše podnikání tak, že se 5 let nemusíte starat o nic, kromě vašeho podnikání. Balíček je oblíbený i z toho důvodu, že v současné době můžete využít zvýhodněných cen. V budoucnu je předpoklad, že se cena služeb poskytovaných online bude zvyšovat.

Balíček Irsko 5 let v klidu zahrnuje:

  • Založení irské společnosti.
  • Sídlo společnosti na 5 let včetně skenování pošty zdarma.
  • Osobní adresa na 5 let včetně skenování pošty zdarma.
  • Plnohodnotný účetní program QuickBooks – PLUS na 5 let.
  • Vedení účetnictví na 5 let.
  • PPS Number.
  • Vedení mzdového účetnictví na 5 let.
  • Registrace ke všem potřebným daním na počátku i v průběhu pěti let.
  • Poradenství zdarma na 5 let.
  • Bankovní účet.
  • Platební terminál online i do provozovny.

Cena za balíček služeb Irsko na 5 let: 10 000 EUR. Objednat můžete ZDE.

Zřízení odštěpného závodu v ČR

Rovněž můžete využít možnost, založit ke stávající britské firmě odštěpný závod v České republice. Tím získáváte oprávnění podnikat v rámci volného trhu Evropské unie.

K vaší stávající firmě, nebo k nově založené firmě, ať už je kdekoliv, můžeme založit odštěpný závod v České republice.

Zřízení odštěpného závodu je pro společnost levnější a rychlejší cestou, jelikož nevzniká žádný další právní subjekt. Stejně snadné je i případné zrušení odštěpného závodu.

Odštěpný závod zřízený v České republice je součástí zahraniční společnosti.

Cena založení odštěpného závodu

Založení odštěpného závodu v ČR: 26 000 Kč. Založení odštěpného závodu v ČR a sídlo v ČR s vyzvedáváním pošty: 30 000 Kč.

Kontaktujte nás pro získání bližších informací, rádi vám sdělíme, jak založit firmu v Irsku nebo odštěpný závod v České republice.

Firma v Anglii

 

Založení firmy ve Spojeném království

Ve Spojeném království si u nás můžete založit všechny formy podnikání. Vyvinuli jsme na to pro vás software, díky kterému si všechny formy podnikání můžete založit plně on-line a v českém jazyce. Náš software je schválený Companies House (obchodním rejstříkem v UK) a díky tomu získal přímé napojení na jeho databázi. Po vyplnění formuláře pro založení firmy na našich stránkách uk.firma-ltd.cz a platbě platební kartou, jejíž bezpečnost garantujeme, jsou vaše data automaticky odeslána na úřad a je tak dosažena nejen maximální rychlost založení firmy, ale také bezchybnost vašich požadavků tím, že se vaše údaje nikde nepřepisují.

Proces založení firmy

je velmi jednoduchý. Nejdříve si zvolte formu podnikání, která je pro vás nejlepší. Níže jsou přehledně popsány všechny možnosti.

LTD

Vybrat si můžete například LTD (zkratka pro LIMITED), což je nejběžnější forma podnikání nejen v UK, ale i ve světě. Pokud chcete porovnávat s možnostmi v ČR, tak se jako nejpodobnější vůči britskému LTD jeví české S.R.O. Ovšem podobnost je pravděpodobně jen v označení této formy podnikání, jinak se liší, a to díky jednoduchosti založení a provozování LTD, oficiální možnosti ověření názvu před registrací, možnosti jejího založení již od 16 let a jednoduchosti převodu obchodního podílu díky rozdílnému zápisu vlastnictví. Vlastnictví v UK se zapisuje pomocí akcií, zapsat stačí například jedna akcie o hodnotě jedné libry. Pokud je jen jeden člověk ve firmě, získá tak 100% vlastnictví. Když jste například dva majitelé, stačí zapsat dvě akcie, kde každá má hodnotu jedné libry a každý z majitelů tak získá 50% podíl ve společnosti.

Doporučujeme vám zapsat hned na začátku alespoň 100 ks akcií, i když jste třeba jen jeden akcionář (majitel), usnadníte si tak do budoucna možnost přerozdělení společnosti. Pokud pak totiž budete chtít přibrat dalšího společníka nebo část firmy třeba předat dětem, stačí kdykoliv přepsat libovolný počet kusů akcií na jinou osobu a ta se tím stane spoluvlastníkem firmy. Počet kusů akcií udává jeho procentní podíl. Když převedete na jinou osobu ze svých 100 ks akcií (v daném modelu celkový počet akcií společnosti) například 10 ks, získá tak osoba 10% podíl ve vaší společnosti. Akcionářem (majitelem) LTD může být osoba starší jednoho dne nebo firma. Ředitelem může být také firma, ale zároveň musí být do funkce ředitele jmenována alespoň jedna fyzická osoba ve věku minimálně 16 let.

LLP

Další nejběžnější formou podnikání je LLP. Pokud nechcete v UK podávat daňové přiznání za firmu – to je stejné jako třeba u české V.O.S., které je LLP z českých forem nejpodobnější – tak je to pro vás ideální volba. Zisk této společnosti se plně převádí na její majitele. V případě, že mají rezidenci v UK, tak samozřejmě podávají přiznání k dani v UK, ale pokud ji mají jinde, podávají přiznání k dani v zemi své rezidence. Jedinou nevýhodou této formy může být to, že vyžaduje pro založení minimálně dva majitele, kteří zároveň odpovídají (jednají) za společnost. Další spolumajitelé již nemusejí za společnost zároveň i jednat. Pokud chcete LLP a nemáte druhého společníka, můžete si například nejprve založit LTD a to pak může být společníkem v LLP. Společníkem v LLP může být jak fyzická osoba, tak firma. Na rozdíl od LTD zde není podmínka alespoň jedné fyzické osoby. Příklady osazení LLP: 1) dvě fyzické osoby (na rezidenci nezáleží), 2) jedna fyzická osoba a jedna firma (na rezidenci nezáleží ani u osoby, ani u firmy), 3) jedna firma z UK, jedna zahraniční, třetí firma zahraniční, 4) dvě zahraniční firmy. Pro snadnější jednání za společnost je lepší alespoň jedna fyzická osoba. Vyřízení bankovního účtu mimo ČR není problém. V případě, že chcete z nějakého důvodu účet v ČR, musíte dokazovat papírovými dokumenty, kdo za společnost jedná a kdo je konečný majitel. Pokud nemáte v LLP jen fyzické osoby, ale i právnické nebo jen právnické, musíte se připravit na to, že budete potřebovat veškeré aktuální doklady k těmto firmám, z nichž je jasné, kdo za ně jedná a kdo je jejich konečný majitel, tím prokážete jednatele LLP.

PLC

PLC je veřejná akciová společnost (nejvíce podobná české A.S.), doporučujeme ji založit jen v případě, že máte ambice vstoupit na veřejný akciový trh a nabízet tak akcie své firmy investorům. Pokud chcete společnost PLC, i když nic takového neplánujete, můžete si být jisti, že společnost, která má za svým jménem zkratku „PLC“, vždy získá největší důvěryhodnost a respekt. I tuto formu vám založíme díky našemu softwaru plně on-line.

Pro založení PLC musíte jmenovat alespoň dva ředitele, které jsou fyzické osoby. Musí jim být více než 16 let, nesmějí být diskvalifikováni z funkce ředitele a nesmí být v osobním bankrotu (insolvenci). 

Autorizace kapitálu – po založení PLC musí být vytvořeny akcie minimálně o hodnotě 50 000 GBP a alespoň čtvrtina těchto akcií musí být splacena. Jakmile jsou tyto akcie splaceny, je třeba před spuštěním obchodování vyplnit a odeslat formulář SH50 s podpisem přísahového komisaře na dokumentu. Minimální počet akcionářů jsou dva.

Musíte také jmenovat sekretáře či sekretářku PLC. Tato osoba musí mít praxi nejméně tři z předchozích pěti let před svým jmenováním do funkce sekretáře v jiné než soukromé společnosti, nebo být soudem přiznaným právníkem nebo advokátem. Sekretářem vaší společnosti typu PLC může být rovněž osoba, která má členství v jednom z těchto institutů: Institutes of Chartered Accountants, Institute of Chartered Secretaries & Administrators, Association of Chartered Certified Accountants, Chartered Institute of Management Accountants, or the Chartered Institute of Public Finance and Accountancy. Případně to může být osoba, o které se ředitelé společnosti domnívají, že je schopna plnit povinnosti a odpovědnosti dané pozice, protože má podobné zkušenosti z jiné organizace. Bez ohledu na zkušenosti nebo kvalifikaci osoby jednající jako tajemník společnosti, tak odpovědnosti a pokuty vůči společnosti za neplnění jejích zákonných povinností jsou stejné, ať už jde o veřejné, nebo soukromé.

Nevýhody zřízení PLC: Každý rok musíte akcionářům předkládat auditované účetnictví. Musíte pořádat výroční valnou hromadu a bez ohledu na velikost obratu vaší společnosti nesmíte podávat zkrácené účetní uzávěrky. Zatímco standardní společnosti s ručením omezeným mají na předložení svých účtů devět měsíců po skončení účetního roku, PLC to musí zvládnout jen do 6 měsíců. Společnost PLC také nemůže požádat o dobrovolné vyškrtnutí společnosti (zjednodušená forma ukončení společnosti, které může využít LTD a LLP) a musí projít likvidací, když chce ukončit činnost. Přestože pro vás v rámci naší služby založení firmy poskytujeme stanovy společnosti, nebudou tyto články vhodné, pokud máte v úmyslu požádat o zápis na burzu. Pokud je to váš případ, doporučujeme vám, abyste se před registrací vašeho PLC spojili s komerčním právníkem, který vám připraví stanovy společnosti. Rádi vám pomůžeme sehnat právníka. Můžete začít zakládání u nás, stáhnout si modelové stanovy a předat je právníkovi. Po jeho úpravách se vrátíte k uložené formaci společnosti, nahrajete stavový od vašeho právníka a odešlete společnost k registraci.

Nezisková společnost

Tato forma je vhodná pro nadaci. Za jejím názvem může být uvedeno LIMITED, ale také nemusí, záleží na předmětu činnosti.

Pro založení jakéhokoliv typu společnosti v UK přejděte na náš web s formuláři.

Jak si založit firmu v Anglii

Společnost ve Velké Británii je založena dnem zápisu do obchodního rejstříku a hned od této chvíle může zahájit svou činnost. Pro založení není vyžadována osobní účast, vše lze vyřídit on-line. Založení obvykle trvá do druhého pracovního dne. Můžete si také připlatit 20 GBP za garantovanou službu založení společnosti v tentýž den – pokud ji objednáte u nás s tímto expres příplatkem, vyplníte formulář a zaplatíte on-line do 11 hodin všedního dne, Companies House Vám garantuje, že firmu založí ještě tentýž den. To platí v případě, že je vše vyplněno v pořádku. Ale i tehdy, když je nutné něco opravit, Companies House často stihne založit firmu ještě tentýž den (když se vše rychle vrátí opravené). Pokud chcete mít jistotu založení firmy ve stejný den, doporučujeme odeslat vše k založení firmy hned brzy ráno. Máte tak jistotu, že i kdybyste něco poslali na úřad chybně, stihnete to do 11 hodin poslat opravené. K chybám převážně nedochází, protože náš software většinu chyb odhalí ještě před odesláním a nenechá vás odeslat formulář k registraci s chybou. Ale i tak se může stát, že úředník Companies House něco nepochopí a bude to chtít vysvětlit nebo poslat jinak… Se vším vám v takovém případě rádi operativně pomůžeme. Poskytujeme i další výhody. Například název firmy si díky našemu softwaru můžete plně ověřit přímo prostřednictvím našeho on-line formuláře napojeného přímo na Companies House, zjistíte tak předem nejen to, jestli je volný, ale i to, jestli je vhodný (není proti pravidlům). Některá slova, jako je například Agency, Bank nebo Police nesmějí být v názvu obsažena. Zkontrolovat název společnosti si můžete zde: uk.firma-ltd.cz.

Za vybraným názvem musí následovat dodatek, který označuje právní formu podnikání. Na našich stránkách si při vyhledávání názvu vždy vyberete toto označení, kterému předchází výběr právního zařazení společnosti. Můžete si vybrat LTD, PLC, LLP, nebo neziskovou organizaci. U neziskové organizace můžete vybrat dodatek LTD, LIMITED, nebo zvolit název bez dodatku. Ve Velké Británii neexistuje nic jako živnostenský rejstřík v České republice. Většinu činností tam lze provozovat bez jakéhokoliv omezení. Výjimkou jsou činnosti týkající se finančních a bankovních služeb, zdravotnictví, zbraní a podobně. 

Co potřebujete pro založení firmy v UK

Pro založení společnosti je potřeba mít sídlo společnosti ve Velké Británii. Naše nabídka zahrnuje založení společnosti se sídlem na 2 roky v Londýně nebo ve Skotsku za cenu 400 liber. Vybrat si můžete naši kancelář v Londýně, nebo ve Skotsku. Doporučujeme vám tu ve Skotsku, protože ačkoliv jsou úředníci v UK všeobecně příjemní a berou vás jako zákazníky, ti skotští mají navíc i lidštější a milejší přístup. Nejen na úřadech, ale i v bankách, všude ve Skotsku jsou obecně lidé milejší. Londýn je takové multikulturní centrum, které žije příliš ve spěchu. To ve Skotsku nehrozí, zde si na vás vždy lidé udělají čas. V Londýně i ve Skotsku vám můžeme zajistit tlumočnické služby při jednání obchodním, jednáním s úřady nebo bankou. Po uplynutí prvních dvou let je možné sídlo prodloužit o další dva roky za 270 liber, o čtyři roky za 400 liber a o 6 let za 500 liber. V případě založení neziskové organizace je cena za založení 500 liber (v Anglii i ve Skotsku) a ceny pro sídlo jsou stejné. Založit společnost si můžete zde: uk.firma-ltd.cz

U sídla je důležité i přeposílání pošty, protože vám na adresu bude chodit pošta od úřadů, jako je Companies House (ekvivalent obchodního rejstříku) a HMRC (ekvivalent daňového úřadu). Když máte sídlo u nás, máte v ceně sídla i přeposílání oskenované pošty od úřadů e-mailem zdarma. Skenování a zasílání neúřední (vaší obchodní) pošty je zpoplatněno následovně: 4 libry za sken 1 ks nebo poštou 10 liber za 1 ks. V ceně základního založení společnosti za £400 je předplatné přeposílání pošty v hodnotě £30.

Co se týče informací o vašem podnikání, je třeba uvést, v čem chcete jako společnost podnikat, zda budete vyrábět produkty, prodávat služby, vyvíjet software a tak dále. To si jednoduše vyberete z daných možností při vyplňování našeho on-line formuláře.

Dále je potřeba dodat osobní informace od všech účastníků ve společnosti (ředitel, akcionář). Konkrétně se jedná o jméno, datum narození, adresu, doklad o vašem ID a aktuální adrese (u obojího se musí jednat o kvalitní barevné foto, kde je vidět u všech dokumentů i podklad, ideálně matně bílé pozadí nebo alespoň světlejší jednobarevné pozadí).

Dokument dokládající vaši adresu nesmí být starší 3 měsíců. Může to být jeden, ideálně dva z následujících dokumentů: účet za plyn, vodu nebo elektřinu, vyúčtování za pevnou telefonní linku, hypoteční výpis, vyúčtování od města či státu za daň, odpady atd., výpis nebo prohlášení banky či stavební spořitelny (včetně platebních karet, ale pouze od bankovních institucí), TV licence, platné osvědčení o pojištění od licencované pojišťovny, výplatní páska, P60 / P45, finanční výkaz (např. týkající se důchodu, dotací, sociálních dávek).

Doklad prokazující vaši identitu nemusí být jen občanský průkaz, ale jeden, ideálně dva z následujících dokumentů, pokud již nebyl některý z nich použit jako dokument dokládající vaši adresu: kvalitní foto OP, pasu, ŘP, zbrojního průkazu, vojenské knížky nebo rodného listu.

Všechny tyto dokumenty stačí nahrát na našich stránkách uk.firma-ltd.cz do formuláře při zakládání společnosti. 

MŮŽE SE VÁM HODIT PO ZALOŽENÍ SPOLEČNOSTI

Výpis s apostilou pro UK:

Při podnikání se poměrně často dostanete do situace, kdy potřebujete dokument prokazující, že je vaše firma v dobrém stavu (nedluží nic na daních a ostatních úřadech v zemi svého zřízení) a kde bude také uvedeno vše potřebné k vaší společnosti: název, registrované číslo (v ČR známé jako IČ), adresa sídla a v neposlední řadě jméno toho, kdo za firmu jedná. V takovém případě potřebujete výpis s apostilou

Výpis s apostilou je dokument, který se skládá ze dvou částí: 1. výpis z obchodního rejstříku a 2. apostila (doložka, která se připojuje k oficiálnímu dokumentu a potvrzuje pravdivost určitého podpisu či razítka na daném dokumentu). Výpis je pro vás důležitý pro případ, že od vás banka, úřad nebo jiný obchodní partner bude vyžadovat veřejnou listinu dokládající aktuální stav společnosti. Apostila představuje vyšší úroveň ověření listiny, její pravosti a ověření podpisu a otisku razítka dokumentu. V úmluvě, která se zaobírá apostilami, je uvedeno, že státy mají povinnost vzájemně si uznávat veřejné listiny, které mají apostilizační doložku. Česká republika a její instituce uznávají dokumenty, které mají britskou apostilační doložku. Výpis s apostilou společně s doložkou o bezdlužnosti firmy je například potřeba pro zřízení odštěpného závodu v ČR nebo při zakládání bankovního účtu pro tento odštepný závod. Pro založení bankovního účtu je potřeba také nechat napsat na výpis veškeré údaje, jako je datum narození a adresy majitelů i ředitelů, a na to nás musíte při objednávce upozornit, běžně se to na výpisech neuvádí. CENA za výpis s apostilou je 200 liber. Doba doručení dokumentů z britského obchodního rejstříku je cca 40 dní. Můžete si ale také za příplatek objednat expres vyřízení, nabízíme různé možnosti a doručení jde zkrátit až na dva pracovní dny. 

Účetní program QuickBooks

Jako autorizovaný prodejce QuickBooks vám zajistíme nejen dlouhodobě výhodnější cenu než výrobce programu, ale hlavně pomoc v českém jazyce a počáteční nastavení programu zdarma v ceně jeho ročního pronájmu. Více informací najdete na stránce věnované tomuto programu.

Poradenství

Prostřednictvím poradenství získáte informace o založení a fungování společností v UK. Poradenství je třeba předem objednat a zaplatit. Doba trvání konzultace je 1 hodina a cena je 20 liber. V případě poradenství ohledně firmy, kterou již u nás máte založenou, doporučujeme předplatit si roční poradenství, které zajišťujeme nejpozději do 48 hodin. Cena je 200 liber. 

V případě specifických dotazů probíhá kalkulace individuálně a cena je kalkulována dle rozsahu a obsahu dotazů.

Britská SIM Karta

Chcete zlepšit svou identitu v UK? Získejte číslo ze Spojeného království! Naše společnost nabízí britskou SIM kartu od GiffGaff (operátor je nejvyhledávanější v UK a využívá skvělou síť O2). Dobíjení kreditu je velmi jednoduché, ale lze také nastavit paušál – ostatní operátoři neumožňují dobíjení ze zahraničních platebních karet. V UK operátor umožňuje výhodný neomezený internet s podporou 5G.

V případě, že si chcete kartu dobít a nevíte jak, můžete si dobití objednat u nás zde.

Aktuálně jsou karty dodávány vč. bonusu £ 5, ale toto nemůžeme zaručit a není to pravidlem.

Bankovní účet FIRE

FIRE BUSINESS ÚČET: 

Se založením FIRE účtu pro vaši firmu vám rádi pomůžeme. V článku níže najdete podrobný návod na založení účtu (i čemu se při zakládání účtu vyhnout) a co bankovní účet FIRE nabízí.

JAK HO ZALOŽIT: 

  1. Klikněte na tento link, díky kterému dáte vědět bance, že jste od nás, a umožní nám pomoci vám v procesu zakládání firmy s naší českou podporou.
  2. Po kliknutí vyplňte své jméno, název společnosti, aktivitu/předmět podnikání (co bude firma dělat), webovou stránku, tel. číslo, e-mail a odešlete. Pokud je vše průchozí, tak vás brzy nakontaktuje FIRE team s linkem na registraci.

Banka Fire Vám ráda otevře učet, jestli podnikáte v jedné z těchto oblastí a dle platných regulací: 

on-line prodejci (včetně prodejců na Amazon a eBay),

– agentury (včetně kreativních, digitálních a personálních agentur),

konzultační společnosti (včetně IT, obchodních a finančních konzultantů),

– poskytovatelé profesionálních služeb (včetně účetních a právních poradců),

– poskytovatelé vládních služeb a instituce,

– pohostinství,

vývojáři softwaru,

– poskytovatelé vzdělávacích služeb,

– mediální agentury a instituce,

– charity

– organizátoři akcí,

– tržiště,

– prodejci automobilů,

– poskytovatelé regulovaných peněžních služeb (podléhá ale striktní kontrole a může být zamítnuto!),

– zdravotnické a lékařské společnosti,

– poskytovatelé cestovních, dopravních a turistických služeb,

– poskytovatelé kurýrních služeb,

kluby, poskytovatelé sportovních a volnočasových služeb.

Banka Fire dle platných regulací nemůže otevřít účet společnostem podnikajícím v těchto oblastech: 

– peněžní služby (banky, půjčky),

– správa kryptoměn,

– realitní služby,

– zastavárna,

– obchod se starožitnostmi,

– zlatnictví a obchod s drahými kameny/kovy,

– obchod se střelnými zbraněmi, 

krabicové společnosti (virtuální sídlo není problém, ale vždy musí uvádět adresu jejího ředitele jako místo, odkud reálně podniká – řídí firmu),

– farmaceutická společnost prodávající maloobchodní léky na předpis,

– regulovaný subjekt, který drží prostředky klienta.

  1. Začíná registrace. Nejdříve zadáte e-mail a heslo. (E-mail se bude verifikovat – ověřte ho kliknutím na link, který vám přijde, nebo přepište kód, který vám přijde.)
  2. Určení krajiny podnikání a typu společnosti: zde uvedete UK nebo Irsko, dle sídla vaší firmy a typ společnosti.
  3. Vyplnění dalších údajů:

– Autorizovaný uživatel a jeho údaje (tel. číslo, jméno a příjmení, datum narození, pozice ve společnosti, krajina rezidence, krajina narození, adresa).

– Údaje o firmě. Firma se vyhledá na základě čísla z CRO u irské společnosti nebo z Companies House u britské společnosti. Zákazník si může nastavit business ID, anebo mu ho nastaví systém. Dále se uvede adresa společnosti, popíše se aktivita/předmět činnosti (co firma dělá), upřesní se, kdo bude cílová skupina zákazníků a kde je bude firma získávat. Rovněž je třeba specifikovat, jak bude firma používat FIRE, dodá se webová stránka a upřesní se, zda bude firma operovat mimo EU (zda ano, tak kde) a také jaké bude očekávané množství a výše transakcí měsíčně. Rovněž je třeba rozhodnout, jaké prvky budete u firemního účtu používat: EUR účet, debetní karty, generování požadavku na platby, výměna EUR na GBP, GBP účet, několik uživatelů, několik EUR a GBP podúčtů, API integrace).


– Lidé ve firmě. Potvrdí se údaje ředitele/majitele (člověka, který zakládá účet) a musí se přidat i údaje o sekretáři v případě irské firmy (jméno, datum narození, občanství, adresa).

  1. Ověření údajů – e-mailu, tel. čísla, dokumentace o firmě (certificate of incorporation, constitution a signature page nebo stanovy společnosti u britské firmy).
  2. Ověření údajů pro autorizovaného uživatele (1x ID, 2x Proof of Address neboli potvrzení o adrese, nebo 2x ID a 1x potvrzení o adrese).
  3. Podepíše se smlouva s bankou.
  4. Jakmile je vše kompletní, odešle se to na posouzení.

NÁSLEDNĚ VÁM BANKA DÁ PŘÍSTUP K ÚČTU, KTERÝ SI AKTIVUJETE, A PO PRVNÍM VKLADU SI MŮŽETE OBJEDNAT PLATEBNÍ KARTU NA JAKOUKOLIV DORUČOVACÍ ADRESU.

Co nabízí: 

Zdroj: fire.com

Více účtů

Otevřete si tolik účtů Fire, kolik potřebujete ke správě vašich plateb. Každý účet Fire Business má své vlastní jedinečné podrobnosti – sort code a číslo účtů pro GBP a IBAN pro EUR účet.

Vytvářet další účty v GBP a EUR můžete v reálném čase – lze je použít k řadě účelů, jako je oddělení fondů, nebo správa projektů/výdajů.

Bankovní převody

S Fire účtem můžete zasílat a přijímat platby z jakéhokoli bankovního účtu ve Velké Británii nebo v eurozóně. Pokud prodáváte v GBP a EUR, je Fire Business účet ideální pro správu plateb v obou měnách. Bankovní převody jsou podporovány prostřednictvím rychlejších plateb, Bacs a SEPA. K převodům mezi účty Fire dochází okamžitě.

S našimi aplikacemi a API se nikdy nebudete muset přihlásit, abyste zjistili, zda vám bylo zaplaceno od vašeho zákazníka. Zasíláme vám oznámení přímo do vašich systémů.

Zdroj: fire.com

Debetní karty

Objednejte si tolik debetních karet, kolik potřebujete. Můžete propojit své debetní karty Fire s libovolným z vašich účtů Fire a pomocí své karty platit v obchodě, nakupovat on-line nebo vybírat hotovost z bankomatu.

Debetní karta Fire je propojena jak s účtem v GBP, tak v EUR, takže při transakcích v GBP automaticky platíte ze svého GBP účtu a při platbě v EUR ze svého účtu v EUR, abyste předešli zbytečným bankovním poplatkům. Všechny ostatní měnové transakce jsou odečteny z vašeho výchozího účtu.

Máte vše pod kontrolou, samozřejmostí je možnost okamžitě blokovat karty, přijímat oznámení v reálném čase a měnit účty, ke kterým je karta připojena. Vytvořte si všechny účty a karty, které potřebujete, abyste získali kontrolu nad svými platbami.

FX převody

Okamžitě převádějte prostředky mezi účty Fire EUR a GBP kdykoli. Kurz FX a poplatek se zobrazí před provedením transakce, abyste věděli přesně, co dostáváte. Prostředky jsou okamžitě k dispozici a převody FX můžete provádět mezi vašimi účty Fire v reálném čase 24 × 7, 365 dní v roce.

Inkasa 

Inkasa jsou k dispozici na účtech Fire GBP (v současné době nejsou k dispozici na účtech EUR). To vám umožní snadno a pohodlně platit z vašich účtů Fire GBP prostřednictvím Direct Debit (inkasa).

Pomocí Fire můžete aktivovat a deaktivovat inkasa na úrovni účtu, zobrazit všechny pověření a související platby, které jste nastavili, a dostávat oznámení den před splatností inkasa, takže můžete svůj účet v případě potřeby financovat.

Všechny platby inkasem jsou kryty zárukou.

Otevřené bankovnictví

Umožněte svým zákazníkům platit přímým bankovním převodem. Fire Open Payments využívá možnosti otevřeného bankovnictví a umožňuje uživatelům Fire Business Account přijímat platby uskutečněné na účtu v EUR a GBP. Prostředky jsou okamžitě odsouhlaseny, jakmile jsou uloženy na váš Fire účet. Žádosti o otevřené platby lze vytvářet v účtu nebo prostřednictvím našeho API a sdílet je pomocí URL nebo QR kódu na jakémkoli médiu – na on-line či mobilním webu, v aplikaci, e-mailu, zprávě nebo tisku.

Fire API

Pokud potřebujete automatizovat velké objemy plateb, použijte Fire API k integraci svých interních obchodních systémů nebo aplikací přímo do vašich účtů fire.com.

Pomocí Fire API můžete:

zasílat velké objemy bankovních převodů na jakýkoli účet ve Velké Británii nebo eurozóně z vašich interních systémů;

vložit informace o účtu a transakcích do svých interních systémů a vyvíjet lepší aplikace pro finanční kontrolu.

Všechny platby iniciované prostřednictvím Fire API jsou bezpečně autorizovány prostřednictvím mobilní aplikace Firework, což vám zaručuje nejvyšší standardy kontroly. 

Účetní kompatibilita

Kromě API poskytuje Fire výpisy kompatibilní s hlavními on-line účetními balíčky, což vám umožňuje stahovat výpisy z účtu ve standardním formátu OFX pro import do Xero, FreeAgent, Quickbooks, Sage One atd. Výpis z účtu Fire Business obsahuje všechny podrobnosti transakce, takže váš účetní systém může být aktuální.

Výhody podnikání v Irsku

0

Výhody podnikání v Irsku

Irsko je členem Evropské unie a dosud se neobjevují signály, že by mělo EU opouštět. Irsko nespadá pod Velkou Británii, je samostatnou republikou. Pod Velkou Británii spadá pouze část severního ostrova (Severní Irsko).

Firma v Irsku

0

Aby firma mohla bez problémů podnikat, nestačí ji jen založit, firma dnes musí splňovat mnoho záležitostí pro otevření účtu v bance i pro dobré postavení před finančním úřadem jak v zemi její registrace, tak ve všech zemích, kde má obchodní partnery..

Daňový domicil

Prokázání daňového domicilu, když například Vaše firma dodává služby nebo zboží pro firmu z jiné země – finanční úřady si tak hlídají, aby někdo nezakládal účelově firmu ve výhodnějších krajích, ano chápeme, že to je nesmysl a že je každého svobodná volba, kde si svoji společnost založí a kde ji provozuje, ale finanční úřady tak bojují například s podnikatelem, který si založí společnost třeba někde na Seychelách a vystavuje si pro svoji firmu fiktivní faktury, aby vyvedl nezdaněné peníze, to však nejsou reálné výdaje na podnikání a je to ilegální.

Finanční úřady zatím nevymysleli lepší nástroj pro kontrolu a tak se zbytečně týká toto opatření i nás poctivých podnikatelů, kteří jen hledají lepší místo pro podnikání. Nemusíte se však bát, vším Vás provedeme a zajistíme Vám vše potřebné, aby Vaše nová firma splňovala vše, co má. Jestli Váš ředitel (jednatel) bydlí v Irsku nebo ne, vždy Vám můžeme pomoci tak, aby Vaše firma splňovala vše, pro bezproblémové určení domicilu.

Vaše skutečné místo podnikání musí splňovat základní požadavky na prokázání domicilu a ty jsou všude na světě stejné – jejich účelem je prokázat, že má Vaše firma osobní přítomnost v místě svého zřízení nebo jinde. Pomůžeme Vám. Důležité aspekty jsou – kancelář, místní ředitel společnosti nebo převažující zaměstnanci.

 

Sídlo pro firmu v Irsku: klikněte pro kompletní nabídku

Naše sídlo není žádný krabicový box, ani sdílená kancelář, máme svůj samostatný dům v krásném městě Sligo, které je zároveň správním centrem stejnojmenného hrabství.

Irsko stojí také za vaši návštěvu

Za výlet do přírody pak stojí určitě stolová hora jménem Ben Bulben (tu nepřehlédnete) a nekonečné procházky po nekonečných plážích. Sportovci mohou uvítat Strandhill, kde je škola pro Surfaře.

Založení firmy v Irsku

vám usnadníme výběrem z balíčků obsahujících mix potřebných služeb: seznam balíčků pro založení firmy

  • Firma v Irsku daní jen 12,5%
  • Zaměstnanecké číslo lze zařídit na dálku
  • Bankovní účet s Irským IBAN zařídíte online
  • Úřední jazyk je Anglický
  • Měna EUR je snadnější pro obchodování
  • Firmu vam založíme online za 5-14 dní

Jak si založit firmu v Irsku

0

Co od vás potřebujeme pro založení firmy v Irsku:
Osobní informace od všech účastníků ve společnosti (ředitel, akcionář, sekretář).
Konkrétně se jedná o jméno, datum narození, adresu, doklad o vašem ID a a aktuální adrese ( u obojího se musí jednat o kvalitní barevné foto, kde je vidět u všech dokumentů i podklad, ideálně matně bílé pozadí nebo alespoň světlejší jednobarevné pozadí).

Dokument dokládající vaši adresu nesmí být starší 3 měsíců. Může to být, jeden, ideálně dva z následujících dokumentů: účet za plyn, vodu nebo elektřinu, vyúčtování za pevnou telefonní linku, hypoteční výpis, vyúčtování od města či státu za dan, odpady atd., výpis nebo prohlášení banky či stavební spořitelny (včetně platebních karet, ale pouze od bankovních institucí), TV licence, platné osvědčení o pojištění od licencované pojišťovny, výplatní páska, P60 / P45, finanční výkaz (např. týkající se důchodu, dotací, sociálních dávek).

Doklad prokazující vaši identitu nemusí být jen občanský průkaz, ale opět jeden, ideálně dva z následujících dokumentů, pokud již nebyl některý z nich použit jako dokument dokládající vaši adresu: kvalitní foto OP, pasu, ŘP, zbrojního průkazu, vojenské knížky nebo rodného listu. Informace o vašem podnikání . Je třeba uvést, v čem chcete jako společnost podnikat, zda budete vyrábět produkty, prodávat služby, vyvíjet software a tak dále. Vyberte jednu hlavní / převažující činnost ze seznamu níže (k ničemu vás to nezavazuje, můžete podnikat ve všech oborech, jde jen o informaci o hlavním oboru společnosti):

1. A: Zemědělství, lesnictví a rybolov.
2. B: Těžba a dobývání.
3. C: Výroba.
4. D: Dodávka elektřiny, plynu, páry a klimatizace.
5. E: Zásobování vodou; kanalizace, nakládání s odpady a sanace.
6. F: Výstavba.
7. G: Velkoobchod a maloobchod; opravy motorových vozidel a motocyklů.
8. H: Přeprava a skladování.
9. I: Činnosti v oblasti ubytování a stravování.
10. J: Informace a komunikace.
11. K: Finanční a pojišťovací činnosti.
12. L: Činnosti v oblasti nemovitostí.
13. M: Odborné, vědecké a technické činnosti.
14. N: Administrativní a podpůrné činnosti.
15. O: Veřejná správa a obrana; povinné sociální zabezpečení.
16. P: Vzdělávání.
17. Q: Lidské zdraví a sociální práce.
18. R: Umění, zábava a rekreace.
19. S: Ostatní servisní činnosti.
20. T: Činnosti domácností jako zaměstnavatelů; činnosti domácností
produkující nediferencované zboží a služby pro vlastní potřebu.
21. U: Činnosti extrateritoriálních organizací a orgánů.

Informace o podnikání. Je třeba uvést výši kapitálu LTD společnosti a informace o jeho distribuci (kdo bude vlastníkem kapitálu, jaké komu připadne množství akcií a jaká bude hodnota jedné akcie). Pro založení LTD společnosti je potřeba min. jeden ředitel, jeden sekretář a jeden majitel (akcionář). Počet ředitelů a sekretářu není nijak limitovaný.
Maximální počet majitelů (akcionářů) pro irskou LTD je 149. Majitel společnosti může být zároveň i jejím ředitelem. Ředitel a sekretář nemohou být ta samá osoba. Každá z těchto osob nám musí poskytnout informace vyjmenované v bodě 1. Majitelem a sekretářem LTD společnosti může být i jiná společnost. V tomto případě potřebujeme od všech ředitelů této společnosti stejné informace, jako jsou uvedeny v bodu 1. Rovněž potřebujeme informace o dané společnosti (název, IČO, DIČ). Pokud tyto informace nejsou veřejně dohledatelné, tak je zapotřebí dodat ověřený výpis z OR s apostilou.

Firma je založená do 7 dnů, můžeme ji začít zakládat po dodání všech dokumentů od klienta.

Každá založená společnost musí mít sídlo v Irsku. Sídlo zajistíme v krásném městečku Sligo. Po založení společnosti vám zašleme dokumenty o vaší společnosti (vaši ústavu a certifikát potvrzující založení společnosti) a smlouvu k našemu sídlu, kterou od vás potřebujeme podepsat. Na základě této smlouvy od nás obdržíte veškerou úřední poštu zdarma. Příchozí pošta na adresu funguje na základě skenování.

Výpis s apostilou

Výpis s apostilou je dokument, který se skládá ze dvou částí: 1. výpis z obchodního rejstříku a 2. apostila (doložku, která se připojuje k oficiálnímu dokumentu a potvrzuje pravdivost určitého podpisu či razítka na daném dokumentu). Výpis je pro vás důležitý pro případ, že od vás banka, úřad nebo jiný obchodní partner bude vyžadovat veřejnou listinu dokládající aktuální stav společnosti. Apostila představuje vyšší úroveň ověření listiny, její pravosti a ověření podpisu a otisku razítka dokumentu. V úmluvě, která se zaobírá apostilami, je uvedeno, že státy mají povinnost vzájemně si uznávat veřejné listiny, které mají apostilizační doložku. Česká republika a její instituce uznávají dokumenty, které mají irskou apostilační doložku. Výpis s apostilou společně s doložkou o bezdlužnosti firmy je například potřeba pro zřízení odštěpného závodu v ČR nebo při zakládání bankovního
účtu pro tento odštepný závod. Pro založení bankovního účtu je potřeba také nechat napsat na výpis veškeré údaje, jako je datum narození a adresy majitelů i ředitelů, a na to nás musíte upozornit, běžně se to na výpisech neuvádí. CENA za výpis s apostilou je 400 €. Doba doručení dokumentů z irského obchodního rejstříku je cca 30 dní. Aktuálně se však může kvůli pandemii vyšplhat i na dva měsíce a rychlost dodání nelze nijak ovlivnit – mějte na paměti, že v ČR uznávají obecně platnost dokumentů jen 3 měsíce, může se tedy stát, že obdržíte výpis až po termínu použitelnosti v ČR.

Povinnosti Irské firmy

0

 Povinnosti firmy v Irsku:

    1. Každá firma musí mít sídlo na území Irska. Naše společnost nabízí založení firmy a sídlo pro vaši firmu se sekretářem a poštou na 1 rok za 800 € můžete objednat ZDE. Možné je také se domluvit na balíčku „medium“ za cenu 1300 €, ten můžete objednávat ZDE a balíčku „ 5 let v klidu“ za 10000 €, který můžete objednávat ZDE. Po „vypršení“ prvotního balíčku si můžete prodloužit sídlo o 1 rok za 300 €, nebo výhodněji o 4 roky za 1000 €.
  1. Každá firma se musí přihlásit na finanční úřad, který se v Irsku nazývá REVENUE. Všechny daňové povinnosti se vyřizují s tímto úřadem a přes jejich on-line portál. My za vás zařídíme kompletní registraci a nastavení přístupu za 300 €.
  2. Každá společnost musí vyplnit první Annual Return po 6 měsících od založení. Je to ekvivalent výroční zprávy. V tomto dokumentu úřadům oznamujete, zda se něco ve firmě změnilo (jako například majitel společnosti, ředitel, počet akcí apod.), a podáváte ho bez účetní uzávěrky. První Annual Return vám zpracujeme za 110 €.

Druhý Annual Return musíte dodat za dalšího půl roku (při výročí společnosti) a každý další se poté podává jednou ročně. Součástí druhého a všech dalších Returnů již musí být i účetní uzávěrka a také se musí vyplnit všechny relevantní informace jako v prvním Returnu. Rádi pro vás Annual Return zpracujeme, pro aktivní společnost je cena 200 € a pro spící 80 €.

  1. Každá společnost, která v Irsku podniká, musí vést účetnictví a podávat daňové přiznání. Účetní období u irské firmy se dá nastavit hned na začátku při registraci k dani, ale na podání prvního daňového přiznání má společnost rok a půl a následně se účetní období zkrátí klasicky na 1 rok.
  2. Bankovní účet může představovat potenciální problém, pokud firma používá osobní účet ředitele pro své obchodní transakce a zároveň jej pro osobní potřebu používá ředitel.

Pokud tomu tak je, částku, která se aktuálně zobrazuje v nominální knize banky, je třeba považovat za půjčku ředitele, protože podnik je samostatným právním subjektem.

Podle zákona o společnostech z roku 2014 jsou ředitelům zakázány půjčky ve výši více než 10 % čistých aktiv.

Ideální je založit přímo firemní účet zde u FIRE, jde to on-line a založení je zdarma.

Pokud nemáte firemní bankovní účet, je vhodné založit pro to samostatný účet (i kdyby třeba nebyl v Irsku), převést na něj finance pro podnikání a oddělit tak účet pro osobní transakce a podnikání.

To bude muset být provedeno, než budeme moci podat daňové přiznání. 

Pokud však používáte váš osobní účet výhradně pro obchodní transakce, můžeme účty nechat, jak jsou. Jen od vás potřebujeme podrobnosti o bance (jméno a adresu).

46G forma

Obchodníci, podniky a společnosti jsou povinni podávat Revenue informace obsahující podrobnosti o platbách, které za poskytované služby provedli vůči třetím stranám. Předložit formulář 46G musí, pokud byly platby určené subjektu/jednotlivci, kteří za rok či účetní období nashromáždí více než 6000 €. 

Podání je povinné i pro:

obchodníky (včetně zemědělců),

profesionály a další podnikající lidi,

neobchodní nebo neziskové organizace nebo subjekty (včetně charitativních organizací a statutárních orgánů).

Určitě vám proto doporučujeme hned po založení firmy založit firemní účet, FIRE je ideální, protože získáte Irský IBAN a vše jde zařídit on-line.

Naše společnost nabízí kompletní zpracování účetnictví. Stačí jednoduše vyplnit formulář (https://forms.gle/G2NRhfSwTa6Gor7E7) a na základě dodaných informací vám zpracování naceníme.

Rovněž je zapotřebí si na správné vedení účetnictví pořídit program. Naše společnost nabízí program Quickbooks, který má mnoho výhod:

První výhoda spočívá právě v tom, že vám program nastavíme přímo na míru vaší firmě a neuděláte tak hned na počátku vedení účetnictví zbytečné chyby. Když si program registrujete sami přímo na QuickBooks, tak vám nikdo s nastavením nepomůže.

Druhá již zmíněná výhoda je úspora financí. Díky tomu, že máme více zákazníků využívajících QuickBooks, máme slevu a nenecháváme si ji pro sebe. Čím více zákazníků máme, tím větší slevu můžeme poskytnout, a proto se u nás nestává, že bychom program zdražovali, snažíme se udržet stejnou cenu i v dalších letech. Když se podíváte na webové stránky QuickBooks, mohou vás nalákat na počáteční slevu. Pokud neuvažujete v horizontu jednoho roku, ale více let, doporučujeme jít rovnou k nám. První rok ta sleva není tak výrazná oproti jejich akci na první měsíce, navíc další roky už žádnou slevu nedostanete. To už je pak ve vašem cash flow více znát.

Třetí výhodou je výrazně rychlejší zpracování účetnictví a úspory při jeho vedení pomocí programu QuickBooks. Kdykoliv v průběhu roku vám můžeme nacenit zpracování účetnictví. Ale můžete si být jisti, že když od začátku správně účtujete v programu QuickBooks, tak výsledná cena účetnictví bude nižší a zpracování rychlejší, než když si účetnictví vedete někde v Excelu nebo ho ukládáte do krabice od bot.

Automatizace účetnictví vám je umožněna v případě e-shopu automatickou synchronizací prodejů a plateb. Běžné prodeje, při kterých vystavujete faktury přímo v QuickBooks (můžete vydávat faktury i přes mobil nebo tablet), pro vás budou snazší díky možnosti přidat do faktur platby platební kartou a nastavením automatických plateb stálých zákazníků pomocí párování banky s fakturací. Pokud společně správně nastavíme fakturace a platby na vaše účty, program vám navrhne spárování úhrad vydaných i přijatých faktur sám a u častých to můžete povolit i automaticky.

Každodenní výhodou je také možnost skenovat vaše přijaté doklady telefonem. To lze rozšířit o další nástroj AutoEntry, díky kterému můžete z velké části, ale při dobrém nastavení i zcela, automatizovat proces zadávání přijatých faktur.

Nejdůležitější je to, že budete mít účetnictví vždy vedené v souladu se zákony o účetnictví, které jsou platné v zemi, v níž podnikáte, a že vždy uvidíte dokonalý obraz svého cash flow. QuickBooks lze také doplnit o spousty doplňkových modulů určených pro vaši firmu. Automatická kniha jízd spárovaná s mobilem také není problém.

Naše ceny pro Irsko:

QB PLUS 350 €/rok – nejvyšší verze programu. Je určena firmě, která potřebuje vést skladové hospodářství, pokud zboží jen nepřeprodává, ale také drží na skladě.

QB Essential 255 €/rok – základní verze programu pro firmy. Nabízí vedení běžné fakturace s možností fakturace ve více měnách.